Current Partnerships

الشراكات الحالية

The United Medical fund is a collaboration between humanitarian organisations in Amman, of which SAB is a member of the executive board. The fund supports up to 40 medical procedures per month for the most vulnerable Syrian refugees in Amman.

إن الصندوق الطبي المشترك هو ثمرة التعاون بين المنظمات الإنسانية في الأردن وتعمل سوريات عبر الحدود كعضو في هيئته التنفيذية. يقوم الصندوق شهرياً بدعم ما يصل إلى 40 إجراء طبي أو عملية جراحية للاجئين السوريين الأكثر حاجة في الأردن.

United Medical fund in Jordan

الصندوق الطبي المشترك في الأردن

The British Council has been a partner of SAB since October 2015 through the EU-funded LASER programme.  More than 600 students in around 30 classes have learned English and academic skills in British Council classes at SAB, with about 30% of these students going on to take the IELTS exams, and the remainder taking the Aptis exam.  Around 50 students from SAB have also entered EU-funded online bachelor’s degrees as part of the LASER programme.

بدأت الشراكة بين المجلس الثقافي البريطاني وسوريات عبر الحدود منذ شهر تشرين الأول / أكتوبر 2015 من خلال برنامج LASER الممول من الاتحاد الأوروبي. استفاد أكثر من 600 طالب من خلال حوالي 30 دورة تعليمية من دروس اللغة الانكليزية والمهارات الأكاديمية المقدمة في هذا البرنامج. حيث سيقوم حوالي 30% من هؤلاء الطلاب بالخضوع لفحص الـIELTS بينما سيقوم الباقون بالخضوع لفحص الـAptis. علاوة على ذلك، استطاع حوالي 50 طالباً من مركز سوريات عبر الحدود من الحصول على منح لدراسة البكالوريوس عبر الناترنت بتمويل من الاتحاد الأوروبي كجزء من نفس البرنامج.

British Council

المجلس الثقافي البريطاني

Souriyat Across Borders has been working closely with Rethink Rebuild Society since its incorporation and became official sponsors in 2016. RR is an organisation that works towards improving the lives of Syrians in the UK and helping them become positively established within the British society.

قامت سوريات عبر الحدود بدعم منظمة فكر وبناء منذ تأسيسها كما أصبحت داعماً رسمياً لها منذ عام 2016. تعمل منظمة فكر وبناء بهدف تحسين حياة السوريين في المملكة المتحدة ومساعدتهم على تأسيس أنفسهم بشكل إيجابي في المجتمع البريطاني.

Rethink Rebuild Society

منظمة فكر وبناء

Asia Development training has been supporting SAB by providing technical and training services to our rehabilitation centre in Amman since 2015.

تقوم آسيا للتدريب التنموي بدعم مركز سوريات عبر الحدود لإعادة التأهيل في الأردن من خلال تقديم الخدمات التقنية والتدريب منذ عام 2015.

Asia Development Training

آسيا للتدريب التنموي

Alalusi Foundation has been one of SAB’s key supporters since 2016 by providing training and therapeutic services at the SAB centre. They also uses SAB’s centre as a base for their activities in Jordan.

إن مؤسسة الآلوسي هي إحدى الداعمين الرئيسيين لسوريات عبر الحدود منذ عام 2016 حيث تقوم بتقديم التدريب والخدمات العلاجية في مركز إعادة التأهيل في الأردن. كما تقوم المؤسسة باستخدام المركز كمقر لعملياتها في الأردن.

Alalusi Foundation

مؤسسة الآلوسي

IMC provides child protection and psychosocial support services to vulnerable child refugees in Jordan, including to those residing in SAB’s centre. In consideration, IMC uses the centre as an office and the base for its child specific services in Amman.

تقوم الهيئة الطبية الدولية بتقديم خدمات حماية الأطفال والدعم النفسي للأطفال اللاجئين في الأردن بما فيهم الأطفال المستضافين في مركز سوريات عبر الحدود. كما تقوم الهيئة باستخدام المركز كمكتب ومقر لخدمات حماية الأطفال في الأردن.

International Medical Corps

الهيئة الطبية الدولية

Previous Partnerships

الشراكات الحالية

Souriyat Across Borders collaborated with Syria Relief in establishing a primary school in rural Aleppo from September 2015 to July 2016. Prior to that, SAB and Syria Relief worked closely together in delivering skills workshops aimed at refugee women in Jordan under the working name Souriyana.

قامت سوريات عبر الحدود بالتعاون مع سيريا ريليف لإنشاء مدرسة ابتدائية في ريف حلب من أيلول / سبتمبر 2015 إلى تموز / يوليو 2016. كما قامت المنظمات بالعمل سابقاً على توفير فرص عمل للسيدات اللاجئات في الأردن من خلال دعم ورشات العمل اليدوي تحت اسم “سوريانا”.

Syria Relief

سيريا ريليف