Moutasem

معتصم

Moutasem Issa Almasalma was shot by a sniper in the back, hitting his spine and lost his inability to walk. Moutasem suffered from pressure sores, which developed into a serious infection due to improper treatment. This condition almost resulted in the amputation of both of his legs; however, Moutasem came to our centre and, after several consultations with doctors inside and outside Amman, he received several operations, which managed save his legs. Moutasem have a wonderful sense of humour and creates a light and friendly atmosphere at our centre, where he is an inpatient receiving treatment and physiotherapy. He shows a lot of patience, which is amazing considering all that he has gone through. We are hoping for a quick and full recovery for Moutasem.

أصيب معتصم عيسى المسالمة بطلقة قناص في عموده الفقري أدت إلى عدم قدرته على المشي. عانى معتصم من التقرحات التي تحولت فيما بعد إلى التهابات خطيرة نتيجة عدم حصوله على العناية الطبية المناسبة. كادت هذه الالتهابات أن تؤدي إلى بتر كلتا ساقيه، إلا أن معتصم زار مركزنا وبعد استشارة العديد من الأطباء المختصين من داخل وخارج عمان، تم إجراء عدد من العمليات الجراحية له وتمكن من الحفاظ على طرفيه.

يتمتع معتصم بروح مرحة ويخلق دوماً جواً من الفرح في مركزنا حيث يقيم حالياً لتلقي العلاج الفيزيائي المطلوب. كما يتمتع بعزيمة وصبر رائعين نسبة لما مر به من صعوبات. نتمنى لمعتصم الشفاء التام والعاجل.